İnternetten Müşteri Bulmak
İnternetten Müşteri Bulmak

İnternetten Müşteri Bulmak Onlar Gibi Düşünmeyi Gerektirir

İnternetten müşteri bulmak her şeyden önce iyi bir kelime analizi gerektirir. Bu analiz kelimeler ile yön bulurken düşünceler ile şekillenir.

İyi bir kelime analizi müşteriyi bulmanın en önemli adımlardan bir tanesidir. Eğer bir internet siteniz var ve sitenize müşteri bulmak için araştırma yapıyor ve müşteri bulmaya çalışıyorsanız öncelikli yapmanız gereken etkili bir kelime analizidir.

Elbette sadece bir ürün için on binlerce kelime listesi türetebilirsiniz ve bu kelimeleri sitenize eklemek ve müşteri bulmak imkansız gibi bir durum söz konusu olabilir. Sitenizin bir blog kısmı oluşturun ve sitenizin içerisindeki ürünler ile ilgili müşteriyi size getirecek kelimeler kombinasyonu yaparak blog yazıları yazın. Blogların değeri gün geçtikçe artıyor. Blog yazarları günden güne popüler hale geliyor. İnsanlar alacakları ürün hakkında karar verirken o ürün hakkındaki yorumlara ve o ürünü kullanmış olan insanların videolarına bakarak karar veriyor. Burada blog yazarları ve Youtuber’lar ön plana çıkıyor.

Her şeyden önce eğer satacağımız ürünlere internetten müşteri bulmak istiyorsak her şeyden önce onlar gibi düşünmeyi öğrenmeliyiz. Yıllarca arama motorları için çalışan seo camiası artık bu yönde çalışmalar yapılması gerektiğini düşünüyor.

İnternetten müşteri bulmak için nasıl bir düşünce yapımız olmalı?

  • Kendinizi müşteri yerine koyduğunuzda o satın alacağınız ürün hakkında nasıl bir araştırma yaparsınız.
  • O ürünü satın almak istediğinizde hangi kelimeleri internetten arıyor olurdunuz.
  • İhtiyaçlarınız sizi hangi kelimeler aratmaya yitiyor

İnsan ihtiyaçlarını karşılarken karşısına yüzlerce ürün gelmesi onun aklının karışmasını sağlar. Burada yapacağınız güzel bir kelime çalışması ile müşteri aradığı kelimede tamda ihtiyacı olan şeyi görmesini sağlarsak o bizim müşterimiz olur.

İnternetten müşteri nasıl bulunur? Kelimeler ile ilgili nasıl bir yol izlemeliyiz?

Örneğin sattığınız ürün saç beyazlamasını önleyen bir ürün olsun. Siz kendinizi müşterinin yerine koyun ve şu sorunun cevabını net olarak verin. Benim saçım beyazlamaya başlamış olsaydı saçımın beyazlamasını durdurmak için internetten ne arardım?.

Bu sorular birden çok olabilir ancak kendinize sormanız ile internette arıyor olmanız gerekli tıpkı gerçek bir müşteri gibi. İnternetten arama yaptıysanız o kelimeler üzerinde çalışarak listeleyin. İkinci olarak sadece siz değil etrafınızda olan kişilerin de bu konuda fikrini alın ve bir kağıda yazın.

Sonrasında ürününüzü satın almak isteyen gerçek alıcıların nasıl düşündüğünü analiz etmeniz gerekli. Böyle düşünürsek işte o zaman ürününüzü satın alacak gerçek alıcılar bulabiliriz.

İnternetten sorulan sorular çözümü aranan problemlerin getirdiği çağrışımlardır. Saç beyazlamasını baz aldığımızda potansiyel müşteriler aşağıdaki sorguları aratıyor.

  1. “saçım beyazlıyor ne yapmalıyım?”
  2. “saç beyazlamasını ne önler?”
  3. “saç beyazlamasını durduran kesin çözüm nedir?”
  4. “saç beyazlamasını önlemek için ne yapmalıyım?

şeklinde uzatılabilir. Bu sorguların hepsi sizin sattığınız ürünü satın alacak müşteriler değillerdir. Bazı müşteriler araştırma yapıyor, bazıları ise neyin çözüm sağlayacağını öğrenmek istiyor, kimi müşteriler ise tam çözüm sağlayan bir şeyler istiyor. İşte bu sorgulardan yola çıkarak bunu bir müşteri gibi düşünmeliyiz.

1.Soruda müşteri ne yapması gerektiği hakkında bilgi almak istiyor. Henüz araştırma safhasında.

2.Soruda probleminin neyin önlediği hakkında soruyor. Burada sizin çözüm sağlayacak ürününüze denk gelse ürün hakkında araştırma eğiliminde olacak.

3. Soruda probleminin tam olarak çözümünün ne olduğunu sorguluyor. Eğer satış sitenize gelse direkt satın alacak bir müşteri.

4.Soruda ise problemi için kendi yapabileceği çözümlerin ne olduğunu araştırmakta.

İnternetten müşteri bulma konusunda kelimeler silah gibidir nereye doğrultursanız orayı vurursunuz. Hedefimiz internette müşteri bulmaksa onun gibi düşünmeli ve onun gibi davranmalıyız. Ben müşteri olsaydım bu siteden alışveriş yaparmıydım? Ben müşteri olsaydım bu ürünü satın alırmıydım? Ben müşteri olsaydım bu ürünü kullanırmıydım? gibi.

İnternetten alışveriş yüz yüze alışverişten daha zordur. Çünkü müşteri ile yüz yüze konuşmuyor ve onun soracağı soruları bilmiyorsunuz. Bir şekilde sitenize geldiğinde sizinle iletişime geçecektir ancak sitenize gelmesi için aradığı hedef kelimeleri önceden bilmeli ve ona göre çalışma yapmalısınız.

İnternet üzerinden müşteri bulmak gece fenerle bir şeyler aramaya benzer. Bunun içindir ki  internet pazarlamasında müşteriyi baz alan çalışmalar odaklı müşterilerin kapınızı çalması demektir.

İnternetten müşteri bulma teknikleri ile ilgili söylenecek daha çok şeyler var ancak bugün bununla yetinelim. İnternetten müşteri bulmanın yolları ile ilgili muazzam bir çalışma var. Yorum yapan kişiler bu eğitimden indirimli yararlanacak.

İnternetten ne satıyorsanız satın müşteri gibi düşünmedikçe yaptığınız işler hep eksik kalacaktır. Müşteri bulmanın yolları konusunda tamamen ücretsiz araçları kullanarak odaklı müşteri bulmanızda nasıl bir yol izleyeceğinizi anlatan bu videolu eğitimin umarım sahibi olursunuz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir