Niş Pazarlama Stratejisi Uygulamak
Niş Pazarlama Stratejisi

Niş Pazarlama Stratejisi Uygulamak Paranın Gözüne Vurmaktır!

Niş pazarlama stratejisi niş alan bulmadan uygulanmaz. Niş alan bulmak ise zaman ve çaba gerektirir. Niş alan bulur ve bu pazara özgü bir ürünü ilk siz pazarlarsanız internet üzerinden paranın gözüne gözüne vurabilirsiniz.

Bu konuda pazar araştırması ve kelime analizi yapmak işin temel esaslarından bir tanesidir. Niş alan bulmak için kelime içerisinde kelime daha derin kelimeler ve araştırmalar gerektirir. Bir kelimeyi yazarsınız belki 1 gün sizin için kelime türetir arada ilgili ve alakalı bir çok kelime kombinasyonları verir.

Birde bakarsınız o alanda arama var ürün yok. Ürün bir e kitap olabilir, bir program olabilir veya Türkiye’de pazarda olmayan fiziksel bir ürün olabilir. Ürün tedarik veya oluşturma sürece 1 hafta ilgili müşteriyi anlama noktasında iyi bir analiz için 1 gün sürecek sağlam bir çalışma size yıllarca para kazandıracak bir kapıyı aralar.

 

Pazarlama yapacağınız alanda ürünlerin bir muadili var ise birileri daha önce keşfetmiş ve o pazardan kazanç sağlıyor demektir. Buda rekabet anlamına geliyor bu konuda ya rekabet etmeniz gerekecek veya başka alanlar araştırmanız gerekecek.

İlklerden olmak her zaman para kazandırır. Şayet müşterinizi yani ürününüzü alacak kişileri iyi tanır ve onlara istediklerini verirseniz.

Niş Pazarlama Stratejisi Hakkında?

Niş biz para kazanan kişiler yani pazarlamacılar dilinde bir alanda genel kelimelerden uzun kuyruklu kelimeler ile daha dar alanlar çıkarmak demektir. Sanırım buna anlam veremediniz. Biraz açık ve daha detaylarla mevzuyu anlatmaya çalışalım.

Niş özellikle internet pazarlamada sıkça dile getirilen kelimelerden bir tanesi.. Affiliate yani satış ortaklığı kavramının henüz emekleme aşamasında bu kavram bir şey ifade etmiyor iken. Şimdilerde internet üzerinden ileri düzey para kazanan kişilerin vazgeçilmez kavramı haline geldi.

Eee biz para kazananlar hep böyleyiz. Araştır üret sat sattır para kazan ve para kazandır.

Buradaki ince çizgi “para kazandır” ürün kendi başına satılmaz eğer kar verirseniz başkaları da satar birlikten kuvvet doğar doğal olarak hem üreten hem pazarlayan para kazanır.

Emlakçılar kiralayacak veya satacak binlerce evi yoktur. Ancak başkalarının evlerini kiralatır veya satarak para kazanırlar. Bu mantık ev sahibi evden % oranında emlakçıya müşteri bulduğu ve resmi işlemleri yaptığı için para öder.

Öncelikle niş kavramını irdeleyelim.

Niş Nedir!!

Para kazanmanın en hızlı ve odaklı yolu. Son yıllarda çokça kafa yorulan alan.

Niş nedir kısaca.. Tam bilimsel veya geçmişten günümüze değilde günümüzde tabiri caiz ise açık bir dil ile örnekle açıklamak daha mantıklı olacak.

Büyük bir göl düşünün gölde yüzen küçük bir balık. Bu balık tek değil çünkü göl büyük. Yüzlerce balığın bulunduğu bir gölde küçük bir balık isen niş pazarda değilsin. Gölün hemen yanında çok küçük bir göl var ve bu küçük gölde tek bir balık var o da sensin. Gölün kıralı efendisi tek sahibi. Ama göl küçük.

İşte niş kavramı küçük gölde büyüyen bir balık misaline benzer.

Yukarıda da bahsettiğim gibi bu küçük gölde tek iseniz devamlı büyüyen bir balık olursunuz. Eğer bu küçük gölde başka balıklar var ise büyümeniz zaman alır ve pazarın tek hakimi siz değilsiniz.

Küçük bir gölde büyük bir balık olmanın verdiği avantaj paranın gözüne gözüne vurmaktır.

Geçelim.. Doğru normal tanıma..

Niş, pazarlama faaliyetlerinin dar hücreler yani dar gruplar üzerinden yürütmektir.

Yani sadece o ürün ile ilgilenecek kişilere istediklerini göstermek anlamına geliyor.

Örnek veriyorum;

Mobilya ile ilgili bir blog site açacaksınız mobilya üzerine yazmak istiyorsunuz…

Niş kavramında direkt mobilya üzerine yazmanız bir şey ifade etmez. Mobilyalar üzerine karalamak yerine mobilya çeşitlerinden örneğin “mutfak masası”. Bu ürün yine niş kavramına girmiyor. Biraz daha kelime ekleyelim.

“Kırmızı Renkli Mutfak Masası”

Bir kelime daha ekleyelim.

“Kırmızı Renkli Akıllı Mutfak Masası”

İşte niş budur!!.

Bu ürüne odaklı kişileri bu konu ile ilgili yazdığınız makaleye makaleden sattığınız ürünlere yönlendirmeniz ile odaklı ziyaretçi sağlar ve sadece bu ürünü arayan kişileri hedeflersiniz.

Bu makalem aslında bu kadar değil ancak çok uzun yazarak sıkmak istemiyorum. Eğer bu yazı serisinin devamını istiyorsanız yorum kısmından yorumlarınız ile biraz daha fazla bilgi vermem için beni teşvik edebilirsiniz.

Kısmet olursa bu konularla devam edeceğim..

  • Niş Pazar Nasıl Bulunur?
  • Niş Pazarlama Nasıl Yapılır?
  • Niş Pazarlama Stratejisi Nasıl Uygulanır?

 

Buna da Göz Atın!

Borsa Nedir Nasıl Yatırım Yapılır Borsada Para Kazanma Stratejileri

Borsadan para kazanmak, ilk başta herkesin uzak durduğu ancak işin içine dahil olduğu zaman herkesin …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir